Tiendas de Cataluña

Tiendas de Cataluña

La Generalitat posa en marxa una nova campanya d'inspecció per controlar les ofertes del Black Friday i el Cyber Monday

13 de noviembre de 2024

Empresa i Treball, a través de l'Agència Catalana del Consum i la Direcció General de Comerç, realitza un seguiment dels preus de productes oferts per 80 empreses del sector de l'electrònica de consum, de roba i d'articles per al llar. Les actuacions inspectors tenen com a objectiu controlar la competència deslleial entre empreses i vetllar pels drets dels consumidors davant de possibles pràctiques comercials fraudulentes. Al mateix temps, s'ha posat en marxa la campanya "N'estem tips", dirigida a conscienciar els consumidors més joves sobre la importància de realitzar un consum conscient i reflexiu.

El Departament d'Empresa i Treball, mitjançant l'Agència Catalana del Consum i la Direcció General de Comerç, ha iniciat una nova campanya de control de preus de cara al Black Friday. Aquest any, aquesta jornada promocional tindrà lloc el proper 29 de novembre. L'empresa està realitzant actuacions de control en 80 empreses de Catalunya del sector de l'electrònica de consum, roba i complements i articles per al llar. Aquestes empreses solen oferir els majors descomptes durant aquestes dates. El seguiment i l'anàlisi de preus es realitzen en 2.960 productes, dels quals 2.660 es venen en línia i 300 a botigues físiques. El seguiment de preus s'inicia dos mesos abans del Black Friday i s'allargarà fins al Cyber Monday, el proper 2 de desembre.

L'objectiu prioritari de l'Agència Catalana del Consum és protegir els consumidors davant de l'ús de publicitat enganyosa, de conformitat amb el Codi de consum català. Des de l'àmbit de Comerç, l'objectiu és vigilar la competència deslleial entre establiments comercials. La legislació fixa obligacions per a les empreses i el comerç en matèria d'ofertes o promocions, com informar del preu original, el preu rebaixat i el percentatge de descompte. L'empresa ha d'establir el preu original com el més baix que el producte hagi tingut en els últims trenta dies abans de la promoció. Les infraccions a la normativa poden comportar sancions de fins a 20.000 euros en el cas de Comerç i multes d'entre 10.001 i 100.000 euros en el cas de Consum.

Durant el Black Friday del 2023, Empresa i Treball va dur a terme inspeccions en 55 empreses, tant en vendes presencials com en línia. Com a resultat d'aquestes actuacions, l'empresa va obrir 41 expedients sancionadors. En concret, la Direcció General de Comerç va obrir 31 expedients per infraccions de competència deslleial, dels quals 17 ja s'han resolt amb sancions per un total de 185.000 euros. Consum va obrir expedients a 9 empreses per conductes infractores en matèria d'indicació de preus, que estan en tramitació. En la campanya del 2022, l'empresa va sancionar un total de 47 empreses per un import de 1.014.000 euros.

Paral·lelament a les actuacions inspectors, durant aquest mes de novembre, coincidint amb el Black Friday i el Cyber Monday, l'Agència Catalana del Consum ha llançat una campanya a les xarxes socials. Aquesta campanya està dirigida als joves i té com a objectiu conscienciar-los sobre la importància de realitzar un consum conscient i reflexiu. La campanya s'anomena "N'estem tips" i té com a protagonista la presentadora Carla Rubio. A través d'aquesta campanya, es comparteixen consells pràctics per a una compra responsable i segura durant el Black Friday. Aquesta iniciativa vol impulsar la reflexió sobre els beneficis de prendre decisions de compra pensades i planificades, i evitar les compres impulsives.

Más Información

Cargando...
x