Des d’avui i fins al proper 31 d’agost, el comerç català posa en marxa una nova campanya de rebaixes d’estiu. Per tal de presentar les seves previsions, la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) ha convocat avui els mitjans de comunicació a la botiga Felgar del carrer de Pelai.
Segons l’entitat, i atesa l’actual conjuntura d’atonia del consum, aquest any es poden arribar a facturar uns 700 milions d’euros, aproximadament un 10% menys que l’any anterior.
La darrera primavera, que s’ha caracteritzat per un temps inestable i amb poca calor, ha fet que les vendes no hagin estat positives per al sector de la moda i dels complements, principals destinataris de les compres de temporada. A més, qüestions com la pèrdua constant de poder adquisitiu dels ciutadans, unida a la baixa confiança que tenen els consumidors, ha fet que les vendes hagin baixat en els darrers mesos. És per això que moltes botigues tenen, ara mateix, gairebé un 60% del gènere sense vendre, i això fa que puguin decidir-se a fer grans descomptes, que de bon començament podrien rondar el 50%, i fins i tot el 70%.
Així mateix, la CCC considera que, amb descomptes tan importants, es podria arribar a la xifra de 160 - 170 euros de compra per persona, que es destinarien a l’adquisició de roba, de calçat, de complements i de parament de la llar, principalment.
Igualment, l’organització espera que la coincidència de les rebaixes amb dilluns animi els consumidors. Els bons compradors de rebaixes fa dies que les estan esperant i, gràcies al descomptes, veuran satisfetes les seves expectatives amb el petit comerç especialitzat multimarca. Segons la CCC, aquestes també són unes rebaixes “socials”, ja que, per a una família de quatre membres, poden suposar fins a un 50% d’estalvi en les compres.
Finalment, la CCC recorda que les vendes, durant aquest període, poden representar com a mínim un 20% de les vendes anuals i, al mateix temps, considera que la contractació de personal de cara a aquestes rebaixes serà inapreciable.
Font: www.confecom.cat