Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

Els productes de proximitat i ecològics com a estratègia de desenvolupament rural
Els productes de proximitat i ecològics com a estratègia de desenvolupament rural Reviewed by Botigues de Catalunya on Nov 13 Rating: 4.5 Els productes de proximitat i ecològics com a estratègia de desenvolupament rural Posar en valor els recursos dels espais naturals i dels espais agraris existents en el territori a través de la seva gestió o donant suport a les administracions locals, tot buscant la complicitat i implicació dels actors privats del territori. Aquest era l'objectiu d'una jornada, organitzada per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, que va tenir lloc dijous passat al Castell de Montesquiu.

La trobada va tractar sobre la valorització i promoció dels productes locals de qualitat i la seva venda en circuit curt i en proximitat, no tan sols com un complement o alternativa a les explotacions agroramaderes, sinó també com a part important de l'estratègia de dinamització socioeconòmica i de gestió ambiental dels espais naturals.

Així, el consum de productes de proximitat ajuda a dinamitzar l'economia local tant pel que fa estrictament a les activitats del sector primari però també a les del terciari associat com pot ser el turisme o la petita indústria artesanal, mantenint les poblacions dels territoris rurals i la persistència dels espais agraris i naturals en l'entramat metropolità.

La venda directa, en proximitat, del producte local permet, doncs, posar rostre a les activitats que fan possible el manteniment de certs valors en el territori, la conservació dels ecosistemes i el manteniment de la diversitat paisatgística del nostre país.

En aquest sentit els productes agropecuaris locals –que poden ser, a més, ecològics-, són un bon instrument de comunicació camp-ciutat, a més d'un factor de dinamització econòmica. La venda de productes agropecuaris locals, transmet els valors culturals, naturals i socials del món rural i especialment dels espais naturals.

Durant la jornada es van exposar cinc experiències concretes tant des de l'administració com des de la iniciativa privada –algunes lligades a l'agricultura social- i tant des de territoris més rurals com des d'espais més metropolitans. També es va reflexionar sobre aspectes més concrets i experiències de comercialització en proximitat de productes locals.

Totes aquestes exposicions es posaran a la pàgina web de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Font: Diputació de Barcelona
Els productes de proximitat i ecològics com a estratègia de desenvolupament rural
13 de novembre, 2012 | 0 Opinions

Posar en valor els recursos dels espais naturals i dels espais agraris existents en el territori a través de la seva gestió o donant suport a les administracions locals, tot buscant la complicitat i implicació dels actors privats del territori. Aquest era l'objectiu d'una jornada, organitzada per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, que va tenir lloc dijous passat al Castell de Montesquiu.

La trobada va tractar sobre la valorització i promoció dels productes locals de qualitat i la seva venda en circuit curt i en proximitat, no tan sols com un complement o alternativa a les explotacions agroramaderes, sinó també com a part important de l'estratègia de dinamització socioeconòmica i de gestió ambiental dels espais naturals.

Així, el consum de productes de proximitat ajuda a dinamitzar l'economia local tant pel que fa estrictament a les activitats del sector primari però també a les del terciari associat com pot ser el turisme o la petita indústria artesanal, mantenint les poblacions dels territoris rurals i la persistència dels espais agraris i naturals en l'entramat metropolità.

La venda directa, en proximitat, del producte local permet, doncs, posar rostre a les activitats que fan possible el manteniment de certs valors en el territori, la conservació dels ecosistemes i el manteniment de la diversitat paisatgística del nostre país.

En aquest sentit els productes agropecuaris locals –que poden ser, a més, ecològics-, són un bon instrument de comunicació camp-ciutat, a més d'un factor de dinamització econòmica. La venda de productes agropecuaris locals, transmet els valors culturals, naturals i socials del món rural i especialment dels espais naturals.

Durant la jornada es van exposar cinc experiències concretes tant des de l'administració com des de la iniciativa privada –algunes lligades a l'agricultura social- i tant des de territoris més rurals com des d'espais més metropolitans. També es va reflexionar sobre aspectes més concrets i experiències de comercialització en proximitat de productes locals.

Totes aquestes exposicions es posaran a la pàgina web de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Font: Diputació de Barcelona

Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat