Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

El comerç de proximitat barceloní guanya terreny
El comerç de proximitat barceloní guanya terreny Reviewed by Botigues de Catalunya on Sep 28 Rating: 4 El comerç de proximitat barceloní guanya terreny Segons els consumidors de Barcelona, la proximitat és el principal actiu dins l'estructura comercial de la ciutat. Aquesta és una de les conclusions recollides a l' Estudi dels hàbits de compra i fluxos d'atractivitat de les polaritats comercials a la ciutat de Barcelona, un treball elaborat per l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu d'adequar les polítiques municipals i les estratègies comercials de les empreses a la realitat del moment.
Segons l'estudi, que dóna continuïtat als treballs realitzats als anys 1990, 1996 i 2003, aquestes compres de proximitat són possibles per l'extensió de la xarxa comercial a tots els districtes de Barcelona, amb presència de mercats municipals i supermercats, la força dels eixos comercials i el paper de proximitat de determinats centres comercials.

L'informe també destaca que a la capital catalana, i amb més intensitat que en altres ciutats, es detecta un moviment pendular de retorn al centre i als eixos comercials de districte en detriment d'altres municipis propers. Aquestes dues zones (eixos comercials centrals i eixos de districte) obtenen la nota més alta en la valoració dels usuaris (7,9), per davant dels centres comercials (7,8) i l'hipercentre (7,6). A més, s'observa una millora significativa respecte al 2003 en la valoració mitjana dels diferents eixos de districte.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, valora molt positivament l'existència d'aquest estudi, perquè "ofereix informació de primera mà sobre els hàbits i les tendències de compra dels ciutadans i ens ajuda a formular les polítiques municipals més adequades a la realitat i necessitats del moment". Blasi afegeix "que l'informe corrobora quin és el model comercial de Barcelona: un comerç de proximitat que troba la seva expressió en l'oferta rica i variada dels eixos comercials dels barris i districte i que des del govern municipal impulsem amb fermesa i determinació".

Més compres al barri

De l'estudi es desprèn una tendència progressiva a localitzar les compres al mateix barri de residència, on més del 90 % dels barcelonins hi compra els productes d'alimentació (carn i peix, fruita i verdura, pa i pastisseria i resta d'aliments i begudes), drogueria, farmàcia i herbolari. Es aquestes zones properes on també tenen lloc gran part de les adquisicions d'articles de perfumeria (82,4%), telefonia (79,4%), complements (73,9 %), llibres, diaris i música (68,2 %), electrodomèstics (63,1%), roba i calçat (60,8 %), decoració de la llar (56,1 %), joguines (49,3 %) i informàtica (44,9 %).

L'informe també destaca l'aparició de dos fenòmens nous: les botigues de proximitat especialitzades en fruita i verdura, distribuïdes per tota la ciutat i la influència creixent dels centres comercials, que han acollit part de les compres en productes d'equipament personal i de cultura i esports.

Els supermercats de proximitat, que han irromput amb força entre 1986 i 2011, també enregistren un creixement sostingut pel que fa a la compra d'alimentació seca i begudes. Aquest canal de venda pràcticament s'ha duplicat entre 1986 i 2011, en detriment de la resta de formats, destacant la pèrdua dels hipermercats per aquest segment de productes. Actualment, un 83% de la població compra les begudes i l'alimentació no fresca als supermercats.

Internet a l'alça

Les compres per internet representen un canal a l'alça, especialment entre el públic jove i pel que fa a productes de telefonia (3,1 %), informàtica (5,6 %) i a les ofertes lligades al preu que ofereixen els outlets on line Tot i així encara queda camí per recórrer, sobretot pel que fa a les compres d'alimentació. Dues terceres parts de les famílies barcelonines diuen que no compren mai online i les que utilitzen aquest canal, ho fan molt esporàdicament (no arriba a l'1 % en el cas de les compres d'alimentació i productes quotidians no alimentaris, roba, calçat, complements i equipament de la llar).

L'edat determina el format comercial

L'estudi estableix l'edat com a element determinant per a l'elecció del format comercial:

• Joves (entre 16 i 34 anys)
Compren en grans establiments especialitzats i en centres comercials; es desplacen, inclús fora de Barcelona, per trobar millors ofertes. Són compradors de cap de setmana i majoritàriament a les tardes.

• Famílies d'edat intermèdia (entre 35 i 54 anys)
Compren en botigues especialitzades i busquen els millors preus que puguin trobar en els hipermercats. Són compradors de dissabte i majoritàriament a les tardes.

• Persones grans (més de 55 anys)
Compren en els formats més tradicionals, mercats municipals, botigues de barri i han fet dels grans magatzems també un format tradicional. Es desplacen poc per comprar fora dels seus barris de residència. Són compradors de matins i indiferents en quin dia de la setmana realitzen les compres.

La dona, principal responsable del cistell de la compra

La dona continua essent l'encarregada principal de les compres de productes quotidians alimentaris i no alimentaris (una mitjana del 65 % s'ocupa de les compres d'alimentació, drogueria, neteja, higiene personal, farmàcia, herbolari, roba, calçat i complements, front a la mitjana del 30 % dels homes). No obstant això, si comparem l'evolució d'aquesta dada en relació a les anteriors onades d'enquesta, s'observa una progressiva responsabilització dels homes en les compres quotidianes.

La presència de l'home com agent comprador és més important segons el cost dels productes. Es el cas dels electrodomèstics (35,7 %), informàtica (46,8 %), telefonia (39 %) o quan són els principals usuaris dels productes adquirits (bricolatge, etc.).

Cal destacar també que quan l'agent comprador és la dona, ho fa amb més intensitat als entorns de proximitat, als establiments més tradicionals, des de la botiga de barri fins els mercats municipals. Per contra, l'home tendeix a desplaçar-se fora del seu barri de residència.

Font: Ajuntament de Barcelona
El comerç de proximitat barceloní guanya terreny
28 de setembre, 2012 | 0 Opinions

Segons els consumidors de Barcelona, la proximitat és el principal actiu dins l'estructura comercial de la ciutat. Aquesta és una de les conclusions recollides a l' Estudi dels hàbits de compra i fluxos d'atractivitat de les polaritats comercials a la ciutat de Barcelona, un treball elaborat per l'Ajuntament de Barcelona amb l'objectiu d'adequar les polítiques municipals i les estratègies comercials de les empreses a la realitat del moment.
Segons l'estudi, que dóna continuïtat als treballs realitzats als anys 1990, 1996 i 2003, aquestes compres de proximitat són possibles per l'extensió de la xarxa comercial a tots els districtes de Barcelona, amb presència de mercats municipals i supermercats, la força dels eixos comercials i el paper de proximitat de determinats centres comercials.

L'informe també destaca que a la capital catalana, i amb més intensitat que en altres ciutats, es detecta un moviment pendular de retorn al centre i als eixos comercials de districte en detriment d'altres municipis propers. Aquestes dues zones (eixos comercials centrals i eixos de districte) obtenen la nota més alta en la valoració dels usuaris (7,9), per davant dels centres comercials (7,8) i l'hipercentre (7,6). A més, s'observa una millora significativa respecte al 2003 en la valoració mitjana dels diferents eixos de districte.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats de l'Ajuntament de Barcelona, valora molt positivament l'existència d'aquest estudi, perquè "ofereix informació de primera mà sobre els hàbits i les tendències de compra dels ciutadans i ens ajuda a formular les polítiques municipals més adequades a la realitat i necessitats del moment". Blasi afegeix "que l'informe corrobora quin és el model comercial de Barcelona: un comerç de proximitat que troba la seva expressió en l'oferta rica i variada dels eixos comercials dels barris i districte i que des del govern municipal impulsem amb fermesa i determinació".

Més compres al barri

De l'estudi es desprèn una tendència progressiva a localitzar les compres al mateix barri de residència, on més del 90 % dels barcelonins hi compra els productes d'alimentació (carn i peix, fruita i verdura, pa i pastisseria i resta d'aliments i begudes), drogueria, farmàcia i herbolari. Es aquestes zones properes on també tenen lloc gran part de les adquisicions d'articles de perfumeria (82,4%), telefonia (79,4%), complements (73,9 %), llibres, diaris i música (68,2 %), electrodomèstics (63,1%), roba i calçat (60,8 %), decoració de la llar (56,1 %), joguines (49,3 %) i informàtica (44,9 %).

L'informe també destaca l'aparició de dos fenòmens nous: les botigues de proximitat especialitzades en fruita i verdura, distribuïdes per tota la ciutat i la influència creixent dels centres comercials, que han acollit part de les compres en productes d'equipament personal i de cultura i esports.

Els supermercats de proximitat, que han irromput amb força entre 1986 i 2011, també enregistren un creixement sostingut pel que fa a la compra d'alimentació seca i begudes. Aquest canal de venda pràcticament s'ha duplicat entre 1986 i 2011, en detriment de la resta de formats, destacant la pèrdua dels hipermercats per aquest segment de productes. Actualment, un 83% de la població compra les begudes i l'alimentació no fresca als supermercats.

Internet a l'alça

Les compres per internet representen un canal a l'alça, especialment entre el públic jove i pel que fa a productes de telefonia (3,1 %), informàtica (5,6 %) i a les ofertes lligades al preu que ofereixen els outlets on line Tot i així encara queda camí per recórrer, sobretot pel que fa a les compres d'alimentació. Dues terceres parts de les famílies barcelonines diuen que no compren mai online i les que utilitzen aquest canal, ho fan molt esporàdicament (no arriba a l'1 % en el cas de les compres d'alimentació i productes quotidians no alimentaris, roba, calçat, complements i equipament de la llar).

L'edat determina el format comercial

L'estudi estableix l'edat com a element determinant per a l'elecció del format comercial:

• Joves (entre 16 i 34 anys)
Compren en grans establiments especialitzats i en centres comercials; es desplacen, inclús fora de Barcelona, per trobar millors ofertes. Són compradors de cap de setmana i majoritàriament a les tardes.

• Famílies d'edat intermèdia (entre 35 i 54 anys)
Compren en botigues especialitzades i busquen els millors preus que puguin trobar en els hipermercats. Són compradors de dissabte i majoritàriament a les tardes.

• Persones grans (més de 55 anys)
Compren en els formats més tradicionals, mercats municipals, botigues de barri i han fet dels grans magatzems també un format tradicional. Es desplacen poc per comprar fora dels seus barris de residència. Són compradors de matins i indiferents en quin dia de la setmana realitzen les compres.

La dona, principal responsable del cistell de la compra

La dona continua essent l'encarregada principal de les compres de productes quotidians alimentaris i no alimentaris (una mitjana del 65 % s'ocupa de les compres d'alimentació, drogueria, neteja, higiene personal, farmàcia, herbolari, roba, calçat i complements, front a la mitjana del 30 % dels homes). No obstant això, si comparem l'evolució d'aquesta dada en relació a les anteriors onades d'enquesta, s'observa una progressiva responsabilització dels homes en les compres quotidianes.

La presència de l'home com agent comprador és més important segons el cost dels productes. Es el cas dels electrodomèstics (35,7 %), informàtica (46,8 %), telefonia (39 %) o quan són els principals usuaris dels productes adquirits (bricolatge, etc.).

Cal destacar també que quan l'agent comprador és la dona, ho fa amb més intensitat als entorns de proximitat, als establiments més tradicionals, des de la botiga de barri fins els mercats municipals. Per contra, l'home tendeix a desplaçar-se fora del seu barri de residència.

Font: Ajuntament de Barcelona

Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat