Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

Comerç adverteix sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions deslleials amb les rebaixes
Comerç adverteix sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions deslleials amb les rebaixes Reviewed by Botigues de Catalunya on Jun 26 Rating: 4 Comerç adverteix sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions deslleials amb les rebaixes La Direcció General de Comerç ha dut a terme durant el passat mes de maig una actuació informativa en els comerços de Catalunya per advertir sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions amb les rebaixes. Amb aquest objectiu, s’ha enviat un total de 638 cartes informatives per recordar aquesta obligació als principals centres comercials i a més de mig miler d’establiments dels eixos comercials més representatius de Catalunya.

Aquestes pràctiques acostumen a produir-se en els mesos de juny i de desembre, és a dir, unes setmanes abans de la data d’inici del calendari de rebaixes fixat pel Govern. Es tracta d’ofertes o promocions que representen un percentatge de productes de temporada superior al 20 o 30% sobre el total, de característiques heterogènies, i de productes que s’han venut amb anterioritat en el mateix establiment al preu normal. Es tracta, en definitiva, de conductes deslleials en què es busca un avantatge competitiu respecte de la resta de comerciants aplicant uns preus amb importants descomptes adduint la realització d’una oferta o promoció quan el que s’amaga, en realitat, és l’avançament del període de les rebaixes.

Convé recordar que els comerciants, al llarg de l’any, poden aplicar descomptes en els seus productes a la venda. Sovint, aquests descomptes es presenten als clients com ofertes o promocions de determinats articles, i tenen una durada limitada en el temps, però que en cap cas poden comportar l’aplicació d’uns preus per sota del seu preu de cost. Amb aquestes pràctiques, els comerciants volen aconseguir atreure més clients, incentivar les vendes i donar a conèixer nous productes. Una fórmula ben acceptada entre els consumidors, ja que poden adquirir nous productes a un preu més econòmic de l’habitual.

No obstant això, no es poden confondre aquestes ofertes o promocions amb les tradicionals rebaixes, que els consumidors associen amb la finalització de les temporades d’estiu i hivern i, en les quals poden trobar productes que queden a l’estoc a un preu significativament avantatjós. Les rebaixes, tot i comportar l’aplicació de preus reduïts, tenen una finalitat diferent a les ofertes i promocions. La reducció s’aplica als articles de temporada que ja estaven a la venda amb anterioritat en el mateix establiment a preu normal. La seva finalitat, per tant, és donar sortida i liquidar els productes que durant la temporada no s’han pogut vendre i afecta normalment alts percentatges dels productes que estan exposats a la venda. Així mateix, en les rebaixes tampoc no es poden aplicar preus per sota del preu de cost dels productes.

D’acord amb la normativa vigent, els comerciants només poden fer rebaixes durant dos períodes anuals. En la temporada d’hivern, entre el 7 de gener i el 6 de març, i en la temporada d’estiu, entre l’1 de juliol i el 31 d’agost.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.
Comerç adverteix sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions deslleials amb les rebaixes
26 de juny, 2012 | 0 Opinions

La Direcció General de Comerç ha dut a terme durant el passat mes de maig una actuació informativa en els comerços de Catalunya per advertir sobre les pràctiques comercials deslleials que confonen les ofertes o promocions amb les rebaixes. Amb aquest objectiu, s’ha enviat un total de 638 cartes informatives per recordar aquesta obligació als principals centres comercials i a més de mig miler d’establiments dels eixos comercials més representatius de Catalunya.

Aquestes pràctiques acostumen a produir-se en els mesos de juny i de desembre, és a dir, unes setmanes abans de la data d’inici del calendari de rebaixes fixat pel Govern. Es tracta d’ofertes o promocions que representen un percentatge de productes de temporada superior al 20 o 30% sobre el total, de característiques heterogènies, i de productes que s’han venut amb anterioritat en el mateix establiment al preu normal. Es tracta, en definitiva, de conductes deslleials en què es busca un avantatge competitiu respecte de la resta de comerciants aplicant uns preus amb importants descomptes adduint la realització d’una oferta o promoció quan el que s’amaga, en realitat, és l’avançament del període de les rebaixes.

Convé recordar que els comerciants, al llarg de l’any, poden aplicar descomptes en els seus productes a la venda. Sovint, aquests descomptes es presenten als clients com ofertes o promocions de determinats articles, i tenen una durada limitada en el temps, però que en cap cas poden comportar l’aplicació d’uns preus per sota del seu preu de cost. Amb aquestes pràctiques, els comerciants volen aconseguir atreure més clients, incentivar les vendes i donar a conèixer nous productes. Una fórmula ben acceptada entre els consumidors, ja que poden adquirir nous productes a un preu més econòmic de l’habitual.

No obstant això, no es poden confondre aquestes ofertes o promocions amb les tradicionals rebaixes, que els consumidors associen amb la finalització de les temporades d’estiu i hivern i, en les quals poden trobar productes que queden a l’estoc a un preu significativament avantatjós. Les rebaixes, tot i comportar l’aplicació de preus reduïts, tenen una finalitat diferent a les ofertes i promocions. La reducció s’aplica als articles de temporada que ja estaven a la venda amb anterioritat en el mateix establiment a preu normal. La seva finalitat, per tant, és donar sortida i liquidar els productes que durant la temporada no s’han pogut vendre i afecta normalment alts percentatges dels productes que estan exposats a la venda. Així mateix, en les rebaixes tampoc no es poden aplicar preus per sota del preu de cost dels productes.

D’acord amb la normativa vigent, els comerciants només poden fer rebaixes durant dos períodes anuals. En la temporada d’hivern, entre el 7 de gener i el 6 de març, i en la temporada d’estiu, entre l’1 de juliol i el 31 d’agost.

Font: Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.

Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat