Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

El comerç de proximitat 'Obert al futur'. Cursos de formació 2014
El comerç de proximitat "Obert al futur". Cursos de formació 2014 Reviewed by Eix Comercial Sagrada Família on Mar 10 Rating: 5 El comerç de proximitat "Obert al futur". Cursos de formació 2014 Barcelona reedita la formació als comerciants "Obert al futur" davant l'èxit de la primera edició

»864 persones, amb 2.875 participacions, i 704 comerços han participat en el programa que impulsa l'Ajuntament de Barcelona i que s'ha realitzat a tots els districtes de la ciutat

»L'objectiu és impulsar la millora professional i l'ús de les TIC en el comerçi serveis de proximitat


El programa "Obert al futur" és un pla formatiu gratuït impulsat per la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, i que compta amb la col·laboració dels districtes i les associacions de comerciants. L'objectiu d'aquest pla és contribuir a la millora professional del comerç i els serveis de proximitat a través d'una àmplia oferta formativa en gestió empresarial i capacitació tecnològica, eines clau per millorar la competitivitat en un entorn de crisi, però també de canvis en els hàbits de compra.

864 persones amb 2.875 participacions, un 190% més sobre la previsió inicial, i 704 comerços han participat en la formació realitzant 243 càpsules i 729 hores de formació totals que s'han dut a terme en 29 equipaments dels 10 districtes de la ciutat.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats ha declarat: "Vam detectar una inquietud per la formació dels comerciants i a través de Barcelona Activa, s'ha desenvolupat aquest programa de formació per al comerç de proximitat, en els equipaments de proximitat dels districtes i en horaris compatibles a la seva jornada laboral". El regidor Blasi ha afegit: "El resultat ha estat molt ben valorat entre altres raons perquè ha comptat amb la participació de tothom: professionals, professionals externs, tècnics de comerç dels districtes i els propis participants".


Estratègia, gestió i competències TIC pel comerç

El programa ofereix un catàleg de 26 càpsules independents: 10 dedicades a l'estratègia i gestió i 16 centrades en competències TIC. La durada de cada càpsula és de 3 hores (a excepció de 3 càpsules de 2 hores).

El pla s'agrupa en quatre itineraris formatius:

1. És el moment de fer canvis
2. Econòmic financer
3. Màrqueting digital
4. Software de gestió empresarial

També inclou càpsules de sensibilització/divulgació amb sessions d'iniciació al Facebook, Twitter, anunciar-se a Internet o conèixer els recursos i serveis que Barcelona Activa ofereix a les empreses.

El programa és una formació continua que s'ha desenvolupat al llarg de tot l'any en funció de la demanda del sector, una demanda que es vehicula a través del districte i les associacions de comerciants. A més, les classes s'adapten als horaris dels comerciants i tenen lloc al mateix territori, ja que tots els mòduls s'imparteixen a espais municipals dels districtes.

Nova programació pel 2014

L'experiència d'"Obert al futur 2013" ha estat molt positiva amb uns bon resultats pel que fa a la participació dels comerciants, la implicació de tots els agents que han intervingut i la valoració de la qualitat i la idoneïtat de la pròpia formació valorada amb un 8,5 pels usuaris.

El 2014 s'inicia una nova programació de 24 càpsules formatives que recull les demandes i peticions del sector amb 9 càpsules noves, 5 càpsules adaptades i 10 càpsules de continuïtat.

El regidor Blasi ha destacat: "Hem vist les valoracions de la primera edició i hem pres nota de les aportacions dels comerciants i les hem incorporat a les noves càpsules de formació". També ha remarcat: "En aquesta edició tots els districtes podran començar la formació al mateix temps".


El compromís municipal amb el comerç

L'Ajuntament de Barcelona va adquirir el compromís d'impulsar la millora professional i l'ús de les TIC en el comerç de la ciutat, tal i com queda recollit en el PAM 2012-2015, i en el Pla d'Impuls i Suport al Comerç de Barcelona. La mesura de govern del 2013 s'orienta al desenvolupament de la promoció econòmica de proximitat que en el cas del comerç està representat per un gran nombre d'empreses familiars, petites i mitjanes que, situades en la trama urbana de la ciutat, són font d'activitat econòmica, cohesió social i mobilitat sostenible perquè la majoria de compres es fan a peu.

Per tal de preservar i millorar aquest comerç urbà i de proximitat, l'Ajuntament de Barcelona, a través de la direcció de Comerç i Consum i Barcelona Activa, treballa amb els districtes i les principals associacions del teixit comercial. També reforça el treball conjunt entre el sector públic i privat com a eina per donar resposta a les noves necessitats i requeriments del sector.

En aquest context s'emmarca "Obert al futur", una nova eina que el consistori posa a disposició d'aquest col·lectiu, amb l'objectiu d'ajudar-lo a encarar amb èxit els reptes d'un entorn econòmic difícil i una societat cada vegada més digitalitzada, amb uns consumidors més informats i més exigents.

Vía: http://www.eixsagradafamilia.com
El comerç de proximitat "Obert al futur". Cursos de formació 2014
10 de març, 2014 | 0 Opinions

Barcelona reedita la formació als comerciants "Obert al futur" davant l'èxit de la primera edició

»864 persones, amb 2.875 participacions, i 704 comerços han participat en el programa que impulsa l'Ajuntament de Barcelona i que s'ha realitzat a tots els districtes de la ciutat

»L'objectiu és impulsar la millora professional i l'ús de les TIC en el comerçi serveis de proximitat

El programa "Obert al futur" és un pla formatiu gratuït impulsat per la regidoria de Comerç de l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa, i que compta amb la col·laboració dels districtes i les associacions de comerciants. L'objectiu d'aquest pla és contribuir a la millora professional del comerç i els serveis de proximitat a través d'una àmplia oferta formativa en gestió empresarial i capacitació tecnològica, eines clau per millorar la competitivitat en un entorn de crisi, però també de canvis en els hàbits de compra.

864 persones amb 2.875 participacions, un 190% més sobre la previsió inicial, i 704 comerços han participat en la formació realitzant 243 càpsules i 729 hores de formació totals que s'han dut a terme en 29 equipaments dels 10 districtes de la ciutat.

Raimond Blasi, regidor de Comerç, Consum i Mercats ha declarat: "Vam detectar una inquietud per la formació dels comerciants i a través de Barcelona Activa, s'ha desenvolupat aquest programa de formació per al comerç de proximitat, en els equipaments de proximitat dels districtes i en horaris compatibles a la seva jornada laboral". El regidor Blasi ha afegit: "El resultat ha estat molt ben valorat entre altres raons perquè ha comptat amb la participació de tothom: professionals, professionals externs, tècnics de comerç dels districtes i els propis participants".

Estratègia, gestió i competències TIC pel comerç

El programa ofereix un catàleg de 26 càpsules independents: 10 dedicades a l'estratègia i gestió i 16 centrades en competències TIC. La durada de cada càpsula és de 3 hores (a excepció de 3 càpsules de 2 hores).

El pla s'agrupa en quatre itineraris formatius:

1. És el moment de fer canvis
2. Econòmic financer
3. Màrqueting digital
4. Software de gestió empresarial

També inclou càpsules de sensibilització/divulgació amb sessions d'iniciació al Facebook, Twitter, anunciar-se a Internet o conèixer els recursos i serveis que Barcelona Activa ofereix a les empreses.

El programa és una formació continua que s'ha desenvolupat al llarg de tot l'any en funció de la demanda del sector, una demanda que es vehicula a través del districte i les associacions de comerciants. A més, les classes s'adapten als horaris dels comerciants i tenen lloc al mateix territori, ja que tots els mòduls s'imparteixen a espais municipals dels districtes.

Nova programació pel 2014

L'experiència d'"Obert al futur 2013" ha estat molt positiva amb uns bon resultats pel que fa a la participació dels comerciants, la implicació de tots els agents que han intervingut i la valoració de la qualitat i la idoneïtat de la pròpia formació valorada amb un 8,5 pels usuaris.

El 2014 s'inicia una nova programació de 24 càpsules formatives que recull les demandes i peticions del sector amb 9 càpsules noves, 5 càpsules adaptades i 10 càpsules de continuïtat.

El regidor Blasi ha destacat: "Hem vist les valoracions de la primera edició i hem pres nota de les aportacions dels comerciants i les hem incorporat a les noves càpsules de formació". També ha remarcat: "En aquesta edició tots els districtes podran començar la formació al mateix temps".

El compromís municipal amb el comerç

L'Ajuntament de Barcelona va adquirir el compromís d'impulsar la millora professional i l'ús de les TIC en el comerç de la ciutat, tal i com queda recollit en el PAM 2012-2015, i en el Pla d'Impuls i Suport al Comerç de Barcelona. La mesura de govern del 2013 s'orienta al desenvolupament de la promoció econòmica de proximitat que en el cas del comerç està representat per un gran nombre d'empreses familiars, petites i mitjanes que, situades en la trama urbana de la ciutat, són font d'activitat econòmica, cohesió social i mobilitat sostenible perquè la majoria de compres es fan a peu.

Per tal de preservar i millorar aquest comerç urbà i de proximitat, l'Ajuntament de Barcelona, a través de la direcció de Comerç i Consum i Barcelona Activa, treballa amb els districtes i les principals associacions del teixit comercial. També reforça el treball conjunt entre el sector públic i privat com a eina per donar resposta a les noves necessitats i requeriments del sector.

En aquest context s'emmarca "Obert al futur", una nova eina que el consistori posa a disposició d'aquest col·lectiu, amb l'objectiu d'ajudar-lo a encarar amb èxit els reptes d'un entorn econòmic difícil i una societat cada vegada més digitalitzada, amb uns consumidors més informats i més exigents.

Vía: http://www.eixsagradafamilia.com

Més informació: Eix Comercial Sagrada Família

Etiquetes: Eixample, Sagrada Familia, Barcelona, Barcelonès, Raimond Blasi

Fitxers relacionats:
Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat