Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

La Mesa Empresarial de Turisme es presenta com a eina vertebradora del sector turístic privat de Lloret de Mar
La Mesa Empresarial de Turisme es presenta com a eina vertebradora del sector turístic privat de Lloret de Mar Reviewed by Associació de Comerciants de Lloret on Jun 25 Rating: 3.5 La Mesa Empresarial de Turisme es presenta com a eina vertebradora del sector turístic privat de Lloret de Mar La Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar s'ha presentat aquest dijous davant dels mitjans de comunicació a l'Hotel Guitart Monterrey, com una associació empresarial multisectorial que té com a principals objectius debatre tots els aspectes que poden incidir en el futur de la destinació i desenvolupar tot el seu potencial amb una visió transversal i integradora de les diferents vessants de l’activitat turística.

Lloret de Mar ha estat pionera en el desenvolupament del turisme a Catalunya i és la principal destinació de sol i platja urbana de Catalunya. Els empresaris de Lloret de Mar s’han plantejat la necessitat de fer front de manera conjunta al repte que representa poder continuar exercint aquest lideratge, que contribueix decisivament a què Catalunya sigui la segona destinació turística europea i la primera del Mediterrani.

Per això, en el marc global, en què la competència és ferotge i els models de negoci i de destinació estan canviant al mateix ritme que els costums i els hàbits dels consumidors, la Mesa vol esdevenir un punt de trobada i de debat per analitzar i fomentar compromisos de futur, del sector privat i del sector públic.

Alguns dels principals reptes de Lloret de Mar

Lloret de Mar va rebre 990.739 turistes allotjats a establiments hotelers l’any 2012, que van generar 4.919.809 pernoctacions, el 48,9% del total de pernoctacions de la Costa Brava. Malgrat això, aquest percentatge va arribar a ser del 55,71% l’any 2006, cosa que significa que Lloret de Mar ha reduït la seva importància relativa com a destinació en el conjunt de Catalunya. Lloret de Mar ha de fer front també a altres reptes importants, com augmentar la rendibilitat de les empreses, resoldre els problemes d’accessibilitat a la població -és l’única gran destinació turística espanyola que no té un accés directe per autopista-, desenvolupar projectes de millora de l’entorn urbà que incrementin el seu atractiu, atraure nous projectes turístics que generin nous motius de visita a la destinació i fer un esforç per transmetre tot allò que s’ha fet, tant des de l’iniciativa privada com des de les administracions, per millorar la competitivitat de la destinació.

En aquest context, la Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar neix de la voluntat de cohesionar els esforços empresarials que s’estan fent, per transmetre la imatge real de la població, fora dels estereotips i les reticències que tant costen de vèncer. Una imatge, que és la real, lligada a la qualitat dels serveis i de l’oferta turística i d’entreteniment. Per això, la Mesa integra, al seu sí, els gremis i associacions empresarials de Lloret de Mar i les principals empreses del municipi.

Les inversions dels diferents sectors empresarials turístics de Lloret de Mar, en els últims cinc anys, superen els 300 milions d’euros.

L’organització de la Mesa

La Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar està presidida per l’empresari Climent Guitart i el seu coordinador general és Ángel Díaz. La junta directiva de la Mesa integra als representants dels principals col·lectius empresarials de Lloret de Mar.

La Mesa s'ha constituït en cinc comissions de treball:

· Millora de la destinació, per fer front a la millora general de la destinació des del punt de vista d’instal·lacions, accessibilitat i entorn urbà i per l’increment progressiu del preu mig i de la despesa del turista a la destinació.
· Atracció i generació de inversions, per aconseguir posar Lloret de Mar en el mapa de les inversions turístiques a Catalunya.
· Millora de la imatge de Lloret, creant una dinàmica de generació de notícies empresarials positives relacionades amb el turisme.
· Seguretat, per continuar treballant amb la resta d’institucions de Lloret de Mar per gestionar de forma proactiva les possibles incidències que l’alt número de turistes que rep la destinació pugui generar.
· Esdeveniments, per aconseguir consolidar un calendari d’esdeveniments durant tot l’any que ajudi a desestacionalitzar l’activitat turística a la destinació.
La Mesa Empresarial de Turisme es presenta com a eina vertebradora del sector turístic privat de Lloret de Mar
25 de juny, 2013 | 0 Opinions

La Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar s'ha presentat aquest dijous davant dels mitjans de comunicació a l'Hotel Guitart Monterrey, com una associació empresarial multisectorial que té com a principals objectius debatre tots els aspectes que poden incidir en el futur de la destinació i desenvolupar tot el seu potencial amb una visió transversal i integradora de les diferents vessants de l’activitat turística.

Lloret de Mar ha estat pionera en el desenvolupament del turisme a Catalunya i és la principal destinació de sol i platja urbana de Catalunya. Els empresaris de Lloret de Mar s’han plantejat la necessitat de fer front de manera conjunta al repte que representa poder continuar exercint aquest lideratge, que contribueix decisivament a què Catalunya sigui la segona destinació turística europea i la primera del Mediterrani.

Per això, en el marc global, en què la competència és ferotge i els models de negoci i de destinació estan canviant al mateix ritme que els costums i els hàbits dels consumidors, la Mesa vol esdevenir un punt de trobada i de debat per analitzar i fomentar compromisos de futur, del sector privat i del sector públic.

Alguns dels principals reptes de Lloret de Mar

Lloret de Mar va rebre 990.739 turistes allotjats a establiments hotelers l’any 2012, que van generar 4.919.809 pernoctacions, el 48,9% del total de pernoctacions de la Costa Brava. Malgrat això, aquest percentatge va arribar a ser del 55,71% l’any 2006, cosa que significa que Lloret de Mar ha reduït la seva importància relativa com a destinació en el conjunt de Catalunya. Lloret de Mar ha de fer front també a altres reptes importants, com augmentar la rendibilitat de les empreses, resoldre els problemes d’accessibilitat a la població -és l’única gran destinació turística espanyola que no té un accés directe per autopista-, desenvolupar projectes de millora de l’entorn urbà que incrementin el seu atractiu, atraure nous projectes turístics que generin nous motius de visita a la destinació i fer un esforç per transmetre tot allò que s’ha fet, tant des de l’iniciativa privada com des de les administracions, per millorar la competitivitat de la destinació.

En aquest context, la Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar neix de la voluntat de cohesionar els esforços empresarials que s’estan fent, per transmetre la imatge real de la població, fora dels estereotips i les reticències que tant costen de vèncer. Una imatge, que és la real, lligada a la qualitat dels serveis i de l’oferta turística i d’entreteniment. Per això, la Mesa integra, al seu sí, els gremis i associacions empresarials de Lloret de Mar i les principals empreses del municipi.

Les inversions dels diferents sectors empresarials turístics de Lloret de Mar, en els últims cinc anys, superen els 300 milions d’euros.

L’organització de la Mesa

La Mesa Empresarial de Turisme de Lloret de Mar està presidida per l’empresari Climent Guitart i el seu coordinador general és Ángel Díaz. La junta directiva de la Mesa integra als representants dels principals col·lectius empresarials de Lloret de Mar.

La Mesa s'ha constituït en cinc comissions de treball:

· Millora de la destinació, per fer front a la millora general de la destinació des del punt de vista d’instal·lacions, accessibilitat i entorn urbà i per l’increment progressiu del preu mig i de la despesa del turista a la destinació.
· Atracció i generació de inversions, per aconseguir posar Lloret de Mar en el mapa de les inversions turístiques a Catalunya.
· Millora de la imatge de Lloret, creant una dinàmica de generació de notícies empresarials positives relacionades amb el turisme.
· Seguretat, per continuar treballant amb la resta d’institucions de Lloret de Mar per gestionar de forma proactiva les possibles incidències que l’alt número de turistes que rep la destinació pugui generar.
· Esdeveniments, per aconseguir consolidar un calendari d’esdeveniments durant tot l’any que ajudi a desestacionalitzar l’activitat turística a la destinació.

Més informació: Associació de Comerciants de Lloret

Etiquetes: Lloret de Mar, Selva, Girona, Mesa Empresarial de Turisme

Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat