Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

Fre a la caiguda de vendes en els comerços de Barcelona a l'arrencada del 2013
Fre a la caiguda de vendes en els comerços de Barcelona a l'arrencada del 2013 Reviewed by Fundació Barcelona Comerç on Apr 19 Rating: 5 Fre a la caiguda de vendes en els comerços de Barcelona a l'arrencada del 2013 · El consum s'estabilitza en els tres últims trimestres i s'allunya de les caigudes del 7,5% de principis de 2012.
· Els comerciants coincideixen en detectar una conducta de compra molt més animada entre els seus clients.
· Els clients concentren cada vegada més les seves compres en la recta final de la setmana. Entre un 45 i un 50% dels comerciants detecten una caiguda d'activitat de dilluns a dimecres, mentre entre un 17 i un 25% perceben un augment de vendes de divendres a dissabte.

La caiguda del consum s'estabilitza i comença a millorar en els comerços de Barcelona. Segons l'Indicador de Comerç de Barcelona, ICOB, del primer trimestre de 2013 els compradors barcelonins van mostrar durant els tres primers mesos de l'any, una conducta de compra “lleugerament més animada” que durant el trimestre anterior. Si establim la comparació amb els resultats del mateix trimestre de l'any 2012, aquesta actitud de compra resulta “molt més animada”: ara el 23% declara que els clients estan més animats o molt més animats, enfront del 9,5% de fa un any, segons es desprèn de la visió que tenen els comerciants.

Malgrat això, el director de l'estudi i catedràtic de Màrqueting d'ESADE, Josep Francesc Valls, comenta que “el comprador no ha variat a l'excés els seus hàbits i segueix amb una actitud racional de compra, adquirint només el que busca, realitzant compres més petites i controlades, invertint més temps en la presa de la decisió o buscant ofertes i descomptes”.

D'acord amb aquesta actitud, durant el primer trimestre de 2013 es va frenar la caiguda de les vendes, situant-se el decreixement de la facturació en un 3%, davant al 7,5% del mateix trimestre de l'any anterior. Els dos últims trimestres de 2012 la facturació també va baixar per sobre del 3% però la caiguda de consum en l'arrencada de 2013 ha estat la menor en l'últim any.

El professor Valls assenyala, per la seva banda, que “encara estem lluny de poder parlar d'una recuperació positiva del consum, però les dades dels últims trimestres i especialment els de aquest inici d'any reflecteixen una moderació en la caiguda de les vendes i certa estabilització en la facturació dels comerços de Barcelona”.

En aquest sentit, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, assegura que "els comerços situats als Eixos Comercials de la ciutat estan resistint millor la baixada del consum".

L'ICOB del primer trimestre de 2013 detecta també canvis en l'evolució del consum durant la setmana i apunta al fet que els clients concentren cada vegada més les seves compres de dijous a dissabte, respecte a l'any anterior. Així, mentre entre un 45 i un 50% dels comerciants detecten una caiguda de l'activitat de dilluns a dimecres, està impressió es redueix entre un 30 i un 25% de divendres a dissabte. Precisament, a la recta final de la setmana, la percepció és inversa. Entre un 17 i un 25% noten un augment de les seves vendes.
A tenor dels horaris comercials actuals, els comerciants tanquen principalment els dilluns (14,2%); els dissabtes a la tarda (10,9%); i els dissabtes al matí (3,1%).

Font: www.eixosbcn.org
Foto: Lali Masriera
Fre a la caiguda de vendes en els comerços de Barcelona a l'arrencada del 2013
19 d'abril, 2013 | 0 Opinions

· El consum s'estabilitza en els tres últims trimestres i s'allunya de les caigudes del 7,5% de principis de 2012.
· Els comerciants coincideixen en detectar una conducta de compra molt més animada entre els seus clients.
· Els clients concentren cada vegada més les seves compres en la recta final de la setmana. Entre un 45 i un 50% dels comerciants detecten una caiguda d'activitat de dilluns a dimecres, mentre entre un 17 i un 25% perceben un augment de vendes de divendres a dissabte.

La caiguda del consum s'estabilitza i comença a millorar en els comerços de Barcelona. Segons l'Indicador de Comerç de Barcelona, ICOB, del primer trimestre de 2013 els compradors barcelonins van mostrar durant els tres primers mesos de l'any, una conducta de compra “lleugerament més animada” que durant el trimestre anterior. Si establim la comparació amb els resultats del mateix trimestre de l'any 2012, aquesta actitud de compra resulta “molt més animada”: ara el 23% declara que els clients estan més animats o molt més animats, enfront del 9,5% de fa un any, segons es desprèn de la visió que tenen els comerciants.

Malgrat això, el director de l'estudi i catedràtic de Màrqueting d'ESADE, Josep Francesc Valls, comenta que “el comprador no ha variat a l'excés els seus hàbits i segueix amb una actitud racional de compra, adquirint només el que busca, realitzant compres més petites i controlades, invertint més temps en la presa de la decisió o buscant ofertes i descomptes”.

D'acord amb aquesta actitud, durant el primer trimestre de 2013 es va frenar la caiguda de les vendes, situant-se el decreixement de la facturació en un 3%, davant al 7,5% del mateix trimestre de l'any anterior. Els dos últims trimestres de 2012 la facturació també va baixar per sobre del 3% però la caiguda de consum en l'arrencada de 2013 ha estat la menor en l'últim any.

El professor Valls assenyala, per la seva banda, que “encara estem lluny de poder parlar d'una recuperació positiva del consum, però les dades dels últims trimestres i especialment els de aquest inici d'any reflecteixen una moderació en la caiguda de les vendes i certa estabilització en la facturació dels comerços de Barcelona”.

En aquest sentit, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, assegura que "els comerços situats als Eixos Comercials de la ciutat estan resistint millor la baixada del consum".

L'ICOB del primer trimestre de 2013 detecta també canvis en l'evolució del consum durant la setmana i apunta al fet que els clients concentren cada vegada més les seves compres de dijous a dissabte, respecte a l'any anterior. Així, mentre entre un 45 i un 50% dels comerciants detecten una caiguda de l'activitat de dilluns a dimecres, està impressió es redueix entre un 30 i un 25% de divendres a dissabte. Precisament, a la recta final de la setmana, la percepció és inversa. Entre un 17 i un 25% noten un augment de les seves vendes.
A tenor dels horaris comercials actuals, els comerciants tanquen principalment els dilluns (14,2%); els dissabtes a la tarda (10,9%); i els dissabtes al matí (3,1%).

Font: www.eixosbcn.org
Foto: Lali Masriera

Més informació: Fundació Barcelona Comerç

Etiquetes: ICOB, Indicador del Comerç de Barcelona, Esade

Fitxers relacionats:
Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat