Botigues de Catalunya

Botigues de Catalunya

Cercar
Estàs a  |  Inici  |  Notícies  |  Detall
Català  |  Castellano

Notícies

Per què Fundació Barcelona Comerç, Consell de Gremis i Confederació de Comerç diuen NO a la llibertat dels horaris comercials. El cas de Barcelona.
Per què Fundació Barcelona Comerç, Consell de Gremis i Confederació de Comerç diuen NO a la llibertat dels horaris comercials. El cas de Barcelona. Reviewed by Fundació Barcelona Comerç on Mar 20 Rating: 4.5 Per què Fundació Barcelona Comerç, Consell de Gremis i Confederació de Comerç diuen NO a la llibertat dels horaris comercials. El cas de Barcelona. El passat 18 de març, el Consell de Gremis, Serveis i Turisme de Barcelona i la Fundació Barcelona Comerç, amb el suport de la Confederació de Comerç de Catalunya, van convocar la premsa per tractar la polèmica dels horaris comercials i del turisme a la ciutat.

Durant la convocatòria de premsa van fer públic el document-argumentari: Per què diem “NO” a la llibertat dels horaris comercials?

Dintre dels seus plantejaments raonaven que:

"L’elevat atur a Espanya (26,02%) i a Catalunya (23,94%), juntament amb una manca de confiança accentuada en l’economia, una mínima capacitat consumidora de les famílies i la instauració de la llibertat d’horaris comercials, es tradueix en un desplaçament de les vendes a altres dies de la setmana sense augmentar el volum de negoci final.

La liberalització dels horaris comercials suposa, doncs, un augment dels costos (laborals i d’estructura), que hauria de ser compensat per un augment del volum de vendes, la qual cosa no es produeix. El que s’esdevé és un desplaçament de les vendes cap als establiments de gran format que sí podrien suportar els costos d’una ampliació de l’horari comercial. Això produiria el tancament de les empreses unilocalitzades i de les petites cadenes, fet que comportaria pèrdues de llocs de treball i pèrdues en el servei d’excel·lència, característic de les nostres botigues, així com un descens de la competència per la concentració de l’oferta. No podem oblidar que són les empreses unilocalitzades i les microempreses les que mantenen els llocs de treball i són les que més ajustos de marges comercials realitzen actualment en comparació de les grans cadenes."
Per què Fundació Barcelona Comerç, Consell de Gremis i Confederació de Comerç diuen NO a la llibertat dels horaris comercials. El cas de Barcelona.
20 de març, 2013 | 0 Opinions

El passat 18 de març, el Consell de Gremis, Serveis i Turisme de Barcelona i la Fundació Barcelona Comerç, amb el suport de la Confederació de Comerç de Catalunya, van convocar la premsa per tractar la polèmica dels horaris comercials i del turisme a la ciutat.

Durant la convocatòria de premsa van fer públic el document-argumentari: Per què diem “NO” a la llibertat dels horaris comercials?

Dintre dels seus plantejaments raonaven que:

"L’elevat atur a Espanya (26,02%) i a Catalunya (23,94%), juntament amb una manca de confiança accentuada en l’economia, una mínima capacitat consumidora de les famílies i la instauració de la llibertat d’horaris comercials, es tradueix en un desplaçament de les vendes a altres dies de la setmana sense augmentar el volum de negoci final.

La liberalització dels horaris comercials suposa, doncs, un augment dels costos (laborals i d’estructura), que hauria de ser compensat per un augment del volum de vendes, la qual cosa no es produeix. El que s’esdevé és un desplaçament de les vendes cap als establiments de gran format que sí podrien suportar els costos d’una ampliació de l’horari comercial. Això produiria el tancament de les empreses unilocalitzades i de les petites cadenes, fet que comportaria pèrdues de llocs de treball i pèrdues en el servei d’excel·lència, característic de les nostres botigues, així com un descens de la competència per la concentració de l’oferta. No podem oblidar que són les empreses unilocalitzades i les microempreses les que mantenen els llocs de treball i són les que més ajustos de marges comercials realitzen actualment en comparació de les grans cadenes."

Més informació: Fundació Barcelona Comerç

Etiquetes: Horaris Comercials, Turisme

Fitxers relacionats:
Comentaris:
Hi han 0 comentaris disponibles.

 

En Portada

Presentació Compra Eixample
Presentació Compra Eixample
24 d'octubre, 2015
Seccions:
Inici  |  Model comercial català  |  Notícies  |  Activitats  |  Associacions  |  Contactar  |  Festes Locals Catalunya 2013
© 2017 Botigues de Catalunya.
Tots els drets reservats. Nota Legal  |  Mapa Web  |  Política de Cookies
powered by: dommia
Disseny Web
Dommia Solucions Internet
c/ Lepant, 326, Entlo. 1, Desp. 2
08025 - Barcelona
Tel. 902 024 678 | +34 936 241 455
Portfoli visible en: www.dommia.cat