Catalunya disposa d’un model comercial característic, compromès i de qualitat, amb una important funció social, que contribueix a l’equilibri territorial i a garantir unes pràctiques associades que contribueixen a millorar les condicions de l’entorn físic i social.
Un comerç variat, de qualitat, professional, amb diferents formats, però que és sobretot un comerç pròxim que fomenta la convivència, la seguretat i el dinamisme de les ciutats i pobles de Catalunya.
El comerç de proximitat: variat, modern i de qualitat
El comerç de proximitat és el model comercial propi de Catalunya, que combina l’activitat pròpiament econòmica, l’ús residencial de les persones i l’espai convivèncial com a marc de relació.
- Còmode i molt variat: no cal anar gaire lluny per trobar tot el que necessites.
- Modern i competitiu: s’adequa cada cop més als nous perfils dels consumidor i pot oferir millors productes i serveis.
- Especialitzat i de qualitat: sempre treballa per oferir un valor afegit als seus clients.
Més còmode, més sostenible
El comerç de proximitat és el comerç ideal per a les compres més freqüents. Sense fer grans desplaçaments , pots trobar tot el que necessites al costat de casa teva. Redueix la mobilitat, evita desplaçaments innecessaris i és harmònic amb el seu entorn, ajuda a preservar ciutats vertebrades i socialment cohesionades.
L’activitat comercial catalana en xifres
- Aporta el 12% de la riquesa del país.
- Ocupa 37.000 persones
- 90.000 empreses obren cada dia el seu establiment comercial per donar servei al consumidor
- 170 mercats municipals donen servei de qualitat i proximitat